DIGITAL PUBLISHING 2014

Onderwerp: Digital Publishing

22 october 2014

Voor Marco Kramer staat de gebruikerservaring centraal bij het ontwikkelen van een e-magazine. Een gebruiker is geen specialist zoals de bouwer en dat is belangrijk om in het achterhoofd te houden als je een applicatie ontwikkelt. Voer ook veel testen uit, want dan kom je erachter waar de knelpunten bij het gebruik zijn. Marco ging ook in op de vier verschillende soorten gebruikers die er zijn en wat voor hun belangrijke informatie in. Een goed ontwerp zorgt dat alle vier de gebruikers aan hun trekken komen. Ten slotte gaf Marco nog tien tips voor het maken van een User Experience. Het zijn vaak logische dingen, maar als je ze niet toepast, kun je gebruikers kwijtraken doordat het niet werkt zoals zij het verwachten.

Spreker: Marco Kramer

Met zijn bedrijf Brightboy Squad optimaliseert Marco Kramer online verkoopervaringen voor ondernemers. In Marco's wereld staat de gebruiker en zijn ervaring voorop. En digitaal is anders dan papier, dus is het een op een overzetten van je magazine naar digitaal een gemiste kans. Met heldere voorbeelden laat Marco zien wat de verschillen zijn en waar de kansen liggen. Je hoeft niet iedereen te raken, maar je moet de juiste gebruiker overtuigen!

Digital Publishing 2014
Haal alles uit digitaal publiceren!
De Puddingfabriek
Viaductstraat 3-4
9725 BG Groningen

Programma

12:00 Zaal open
12:55 Opening door Guy van der Kolk
13:00 Peter Villevoye
14:00 Siebe Kuipers
15:00 Pauze
15:30 Marco Kramer
16:30 Paul Bierhaus
17:20 Afsluiting door Guy van der Kolk
17:30 Borrel - one drink by Brisk ICT