DIGITAL PUBLISHING 2014

Onderwerp: Het nieuwe prentenboek

22 october 2014

Paul Bierhaus werkt bij YipYip, een bedrijf dat zich richt op interactieve prentenboeken. Paul begon met een korte geschiedenis over het prentenboek. Hoe de veranderingen ook waren, het bleef papier met al zijn beperkingen. Totdat de iPad verscheen. Dat apparaat heb je net als een boek in je handen, maar heeft uiteraard veel meer mogelijkheden. Dankzij een bevriende illustrator had YipYip een verhaal en zelfs al digitale ontwerpen toen het een interactief kinderboek wilde maken. Dat miste YipYip namelijk nog in de App Store. Toch bleek het omzetten naar een interactief kinderboek niet eenvoudig, animaties mochten namelijk niet te zwaar zijn en sommige pagina’s leenden zich niet voor interactieve elementen. Toch heeft YipYip veel van dit project geleerd. Elk interactief boek moet een unique selling point hebben. Dit kan zijn dat het door een illustrator met naam getekend is, dat het een aanvulling op het papieren boek is of dat het een educatief element heeft. Als het maar onderscheidend is. En dat neemt YipYip mee in de projecten waar het nu mee bezig.

Spreker: Paul Bierhaus

Paul Bierhaus is art director bij YipYip. Onder het YipYip Kids-label ontwikkelt het jonge Rotterdamse bureau leuke en leerzame apps voor de allerkleinsten.

Digital Publishing 2014
Haal alles uit digitaal publiceren!
De Puddingfabriek
Viaductstraat 3-4
9725 BG Groningen

Programma

12:00 Zaal open
12:55 Opening door Guy van der Kolk
13:00 Peter Villevoye
14:00 Siebe Kuipers
15:00 Pauze
15:30 Marco Kramer
16:30 Paul Bierhaus
17:20 Afsluiting door Guy van der Kolk
17:30 Borrel - one drink by Brisk ICT