DIGITAL PUBLISHING

Onderwerp: HTML5 Magazine

18 september 2013

Joost Schuttelaar is van HTML5 Magazine, een onderdeel van een communicatiebureau. Zij maken webbased magazines met HTML5. Dankzij deze techniek is de inhoud van de magazine goed indexeerbaar door Google en andere zoekmachnies. Ook laat hij zien dat de techniek zelfs onder zeer oude, tekstgebaseerde webbrowsers nog uitstekend werkt.

Spreker: Joost Schuttelaar

Joost Schuttelaar is founder van H5Mag — onderdeel van communicatiebureau Schuttelaar & Partners. Eind 2010 is gestart met de ontwikkeling van het HTML5 Magazine. Met als doel het eenvoudig publiceren op verschillende platformen, zonder compromis qua design of functionaliteit. Het HTML5 Magazine is optimaal afgestemd op het apparaat van de lezer.  Informatie is toegankelijk voor zoekmachines via onder andere microformats en er is volledige integratie met social media.

In 2013 hebben internationale A-merken het Magazine ontdekt (o.a. Vodafone & de Britse supermarktketen Morrisons) en is het product de beta-fase ontgroeid. Joost Schuttelaar studeerde informatica en bouwde de afgelopen jaren de Online-groep op binnen Schuttelaar & Partners.

Digital Publishing
Hoe benut je alle kansen van digitaal publiceren? Bij Digital Publishing hoor je het!
De Puddingfabriek
Viaductstraat 3-4
9725 BG Groningen

Programma

12:00 Zaal open
12:45 Opening door Adobe User Group
13:00 Richard Slakhorst
13:45 Pascal Montsma
14:30 Pauze
15:00 Matthias Guenther
15:45 Joost Schuttelaar
16:30 Sander van den Dries
17:20 Afsluiting door Adobe User Group
17:30 Borrel, gesponsord door Brisk ICT