SOCIAL GAMING

Onderwerp: Hoe pas je social en gaming toe voor leren en gedragsverandering?

17 april 2013

Jaap Gerretsen van Qlvr beet het spits af en nam ons mee in de wereld van serious gaming. Qlrv heeft als motto het maken van "Games and Apps that matter" en in 2012 heeft Qlvr de prestigieuze Future of Health Award Europe gewonnen voor haar game concept HeartVille. Heartville combineert support groups, social media en goede gameplay om samen je lifestyle te verbeteren. Wat ook erg tot de verbeelding sprak was de game die ze ontwikkeld hebben voor Naturales. Door middel van een game ontdek je het museum en leer je spelenderwijs over alles wat het museum je te bieden heeft.

Spreker: Jaap Gerretsen

Jaap Gerretsen is oprichter en creatief directeur van QLVR. Qlvr is een veelzijdige studio die speelse oplossingen maakt die bijdragen aan betere zorg en beter onderwijs, voor klanten als Wageningen University, Radboud Universiteit, Universiteit Utrecht en Universitair Medisch Centrum Utrecht. Maar ook voor o.a. zorgverzekeraar CZ en natuurwetenschappelijk museum Naturalis.

Social gaming
Een meeting waarin de ins & outs van social gaming centraal staan.
Pakhuis de Zwijger, Amsterdam
Piet Heinkade 179
1019 HC Amsterdam

Programma

12:30 Deuren open
13:00 Jaap Gerretsen, Qlvr
Hoe pas je social en gaming toe voor leren en gedragsverandering?
Power Hour
13:45 Astrid Poot, woedend!
Van social games naar echte interactie
14:10 Bart Robben, Elastique
De Slimste Mens, van TV-format naar social game
14:35 Michiel Rademakers, Koninklijke Jumbo
Sedert 160 jaar leading in social bordspellen, what's next ! 
14:55 Pauze
15:30 Niels Aust, Little Chicken
Wat maakt een social game een goede game
16:15 Jakub Pudelek, Plumbee
Totstandkoming van de succesvolle Facebook-game Mirrorball Slots
17:00 Networking drinks!

Let op! De presentaties zijn in het Engels!